От Русия до България: страхотно пътуване с малки деца. Част 6 - Рилски езера

Тръгвайки от Пловдив в шест вечерта, се отправихме към Паниче - ски курорт, от който е най-удобно да стигнете Рилски езера. Рилските езера са моята мечта ... Преди година и половина видях снимки в интернет и просто се влюбих в това място. Но дори не посмях да отида там с децата! Оказа се, че ако наистина искате нещо, то определено ще се сбъдне:-) Но първо първо.
Можете да стигнете до Паничище по два начина - по скучния автобан до София или по живописен път до планината. Избрахме втория вариант, въпреки че знаехме, че ще отнеме 2 пъти повече време, за да стигнем по този начин. И така, нашият маршрут: Пловдив - Пазарджик - Костенец - Долна баня - Самоков - Боровец - Сапарева баня - Паничище. Пътят като цяло е добър навсякъде, но има много населени места. Но от друга страна е много красиво, особено в района на ски курорта Боровец - карахме покрай серпентина в планината - впечатленията са най-добри. Не съжалявахме, че избрахме точно този път.
От Сапарева бани до Паничище са около 10 километра, предимно прилично изкачване до планините. Частта от пътя не е с най-добро качество - в смисъл, че е много тясна, не е ясно как две коли могат да се движат тук. За щастие по това време шофирахме там сами. Скоро излязохме на отлично ремонтиран участък от пътя и гледката след гъстата гора се отвори просто невероятно!
В Паничище планирахме да се настаним хотел Магнолия - това е само на 4 километра от лифта, водещ до Рилските езера, и, което е важно, има сауна и джакузи. Хотелът е на резервация, не резервирахме предварително. http://www.booking.com/hotel/bg/magnoliya.ru.html?sid=f64af6a006448fd64ab7ec727cc7d8bb;dcid=1;checkin=2013-07-18;checkout=2013-07-19;srfid=dcd94a0076c6c134856f91a6974bc

малки

Пристигнахме на мястото, слязохме от колата и ... се напихме с удивителния аромат на бор! Исках да дишам безкрайно този въздух! Близо до хотел „Магнолия“ забелязахме и хотел „Еделвайс“, но някак не впечатлих с външния му вид. И изглежда, че зад дърветата има още един малък хотел - това е цялата цивилизация. Вярно, тук има и хотели - те са разпръснати в гората на разстояние 500-1000 метра един от друг, така че се създава впечатление за неприкосновеност на личния живот. Тук няма магазин, така че трябва да купите всичко необходимо в Сапарева баня. Но тук има и ресторант, чийто собственик не използва отдалечеността на мястото от супермаркетите - цените тук са приблизително същите като навсякъде, където трябваше да ядем.
На рецепцията ни казаха, че имаме стаи за 60 лева и 75 лева. Хайде да погледнем. Първата стая разполага с двойно легло и сгъваем стол за дете, маса, телевизор, балкон, баня в банята. Втората стая е по-просторна и разполага с диван вместо сгъваем фотьойл. Навсякъде безплатен wi-fi. Отначало разбрах, че сауната и джакузито могат да ползват само онези, които заемат втората стая и вече са искали да се съгласят с нея, но човекът от рецепцията обясни, че жителите на всяка стая могат да ходят там, но само веднъж на ден . След това избрахме първото число. След като научихме, че ще останем за 2 нощувки, ни предложиха отстъпка и взехме 50 лева на вечер. Между другото, това е цената за стая със закуска.

малки

Тогава всичко е стандартно - регистрирахме се, отидохме на вечеря (храната ми хареса в ресторанта), свързахме се с родителите си по скайп ...
Сутринта закусихме в ресторанта на хотела (възможно е както на закрито, така и на открито). Закусихме сами в ресторанта. Бюфет: бъркани яйца, краставици, домати, желе мляко, разфасовки (не много), сирене, хляб (има тостер), конфитюри от масло-мед и много, много, много вкусни франзели от крехко тесто (като бутер тесто) със пълнеж от сирене, но сиренето не е кисело, както при баницата, а кремообразно и има много пълнежи. Определено препоръчвам гевреците;-)
Докато събирах момичетата, съпругът ми поръча няколко куфтета, кебапчи за пътуването и картофи за отнемане.
Оборудвани отидохме до влека. Намира се на 4,5 километра от Паничище. Оставихме колата на платен паркинг, купихме билети за лифта на касата (20 лева за възрастен, деца под 5 години безплатно) и тръгнахме да седнем с трепет.

българия

За да бъда честен, бях много притеснен, че дъщерите ми може да се изплашат от асансьорите и категорично да откажат да ги карат, но нищо подобно - и двете бяха доволни.

малки

Лифтът отне около 20 минути. Терминалната станция е близо до бялата хижа на снимката. Някои туристи нощуват там, не знам условията и цените.
Пътеката се изкачва от хижата, невъзможно е да се изгубите, защото немалко туристи. Изглежда така:

пътуване

Тръгнахме нагоре, вероятно около 30 минути, преди да видим отдалеч първото езеро (то е последното от 7, тъй като броенето на езерата върви отгоре) - Долното, което се превежда като Долна.

малки

Непосредствено отвъд езерото Долното се появи езерото Рибното, тоест Рибное. Твърди се, че съдържа много големи риби. По-късно ще слезем до него и по-късно ще покажа голяма снимка на това езеро.

русия

Междувременно имахме време за ядене и почивка. Решихме да не бързаме никъде - оцених адекватно силата на нашата група, така че нямаше цел да видя всички 7 езера. Ще видите 3-4 - и ще бъдете напълно щастливи:-) Нахраних Вероника и тя заспа. Между другото, веднага ще кажа, че тя беше носена на ръце почти през цялото време, само по време на почивките беше засадена на тревата. Мисля, че не се нуждаете от специална подготовка за това)) Като цяло се срещнахме по пътеката със съседите на хотела - те бяха с 4-годишна дъщеря, тя толерираше пътя добре. Видяхме и родители с 1,5-годишно дете в специална раница.
Докато почивахме край езерото, срещнахме група туристи от Израел. Съпругът малко побъбри с тях. Те ходеха в планината няколко дни и вероятно още не бяха наясно с терористичната атака, която се случи на летището в Бургас предния ден ...
Отидохме до следващото езеро със спящата Ника.
Изкачвайки хълма, тръгнахме по доста удобна пътека.
И след известно време неочаквано стигнахме до третото ни езеро - Бибрека, което на руски се превежда като Бъбрек.

страхотно

Езерото гъмжи от пъстърва! След почивка и възхищение от гледките, отидохме по-далеч. Между другото, тук бихте могли да се обърнете и да се върнете по същия път, по който сте дошли, тъй като още две езера бяха доста високи.

българия

Както ни казаха, трябва да отидете до тях по индийската пътека за около 40 минути - това е без деца. Като цяло не превърнахме удоволствието в тест и решихме да не се качваме нагоре, а да слезем до езерата, които видяхме отгоре - има и още 2 езера, които не се виждат от височината заради планините.
Докато ние с момичетата отново си почивахме на тревата, баща ни отиде да попълни запаса от питейна вода в този поток:-)

русия

След като изпихме вкусна планинска вода, тръгнахме по долната пътека. Тук имаше малко хора. Но отново е невъзможно да се загубите - знаците на туристическия маршрут са ясно проследени върху камъните. Съвсем скоро стигнахме до четвъртото езеро - Близнака (Близнаци), най-голямото по площ от всичките седем Рилски езера.

малки

А след него - друго езеро, което не се вижда от горната пътека - езерото Трилистник.

И така, видяхме 5 езера от 7! За щастие нямаше ограничение! Беше толкова страхотно да седим, да не бързаме никъде, да се възхищаваме на великолепната природа, да дишаме невероятен въздух и да осъзнаем, че успяхме да го направим!
Вярно е, че трябва да платите за всичко красиво. Долната пътека не беше толкова лесна, колкото очаквахме. Трябваше да вървя много внимателно по големи и малки камъни.

пътуване

И ето езерото Рибное, което вече видяхме отгоре ...

малки

Има и хижа. Наистина не знам дали пътниците спират дотук.
Когато се появи езерото, което видяхме най-напред, от горната пътека, си помислихме, че зад най-близкия хълм ще има хижа, където лифтът ни доведе. Мислехме, че остава само малко да тръгваме. Но реалната картина ни шокира:

пътуване

Оказа се, до хижата, все още триене и рязане по пътеката с камъни ... Вярно, децата се държаха добре. Но по такъв неудобен път често се налагаше да се взима по-старият. На едно място дори загубихме малко от пътеката - някак си загубихме поглед табелите на камъните. Тук съпругът ми леко изкриви крака си и за няколко минути изобщо не можеше да ходи, което ме уплаши страхотно.
Неочакван съпътник помогна да се ориентира - възрастен българин, с когото извървяхме останалата част от пътя. И ето вече познатото отгоре езеро Долното ...

Край него бяха срещнати коне. Очевидно са отишли ​​да занесат храната до хижата до езерото Рибное.

страхотно

След около час бяхме близо до ски лифта. Сбогувайки се топло с другаря, седнахме на ски лифта и слязохме доста щастливи ...

След хубава вечеря в ресторант „Магнолия“, голямата ни дъщеря Ярославна заспа в здрав здравословен сън, а ние с Паша и Ника слязохме долу, където имахме на разположение сауна и джакузи (трябваше да ги поръчаме на рецепцията за 40 минути), където се отпуснахме великолепно след най-добрите дни в живота си!