Всичко за живота в САЩ

Полезна информация за всички

Когато имах компот в главата си, Какво да правя, ако животът върви надолу, тогава реших да помисля къде да отида. Както писах, по служебен път бях в много европейски страни, в Канада и САЩ. Последната държава ми хареса най-много заради подредеността, приветливите хора и т.н.

През 1991 г. бях поканен да работя с колегата си в института Смитсониън в Вашингтон. В допълнение към работата успяхме да посетим няколко семейства, да посетим Капитолия и Белия дом чрез специални покани, да посетим няколко екскурзии, вкл. до националните паркове, да присъстват на концерти. Накратко, с момиче от Русия те бяха носени като писмен чувал.

Още преди пристигането ми в столицата, по инициатива на колегата, научната ми книга беше преведена от руски на английски. Сега тя е в библиотеката на Конгреса.

Ако емигрирате в САЩ по научна линия, тогава трябваше да имате точно мястото, където сте поканени за постоянна работа, въпреки че в САЩ това може да бъде договор за 2-3 години. В момента, когато юздите паднаха под опашката ми, нямах нищо на ум. Помислих си: „Добре, нека пробием обратния път“.

Да, вярно. Реших да видя какво се случва в американските сайтове за запознанства. Имах интернет вкъщи. И така бавно, вечер, тя започна да оре място след обект. Харесах един от тях. Попълних въпросник, поставих снимка ... и забравих за малко. Тогава започнаха да пристигат писма, няма да го казвам много, тъй като не младо момиче, а дама на възраст.

Кореспондентите бяха различни, отговарях вяло на писма, някои изобщо не предизвикаха интерес. Никакви проблеми. Бях ангажиран с професионалните си дела: лекции, курсови, дипломи, статии. През цялото време бях зает, но някъде латентно ме изостри мисълта: и дълго време все още трябва да се телепортирате в това бягане в омагьосан кръг. Отгоних тази мисъл от себе си, но тя постоянно се връщаше отново и отново.

Една вечер отворих компютъра си и там ме очаква писмо от един господин от Щатите, който много внимателно показа вниманието си, но се страхуваше да досажда. Чувствах, че човекът вероятно е скромен, трябва да проявите такт и да отговорите с подходящия ключ. Накратко. Последва кореспонденция, където постепенно преминахме от обсъждане на общи въпроси към конкретни. Оказа се, че бях с 3 години по-възрастен от мен, работех в държавния транспортен отдел, жена ми загина в автомобилна катастрофа преди много години, единият отглеждаше сина ми.

И така се срещам с него на летището. Смел другар, той не знае нито дума руски, но весело тръгна на задгранично пътешествие! Придружих го до хотела, проверих как се е установил, той остана да си почине и аз потеглих към дома си.

Сутринта, не много рано, отидох в хотела, той вече беше закусил и търпеливо ме чакаше.Първо реших да му покажа града, през следващите дни посетихме музеи, след това беше ред на предградията. Имаме какво да видим в Санкт Петербург. По време на нашите разходки посещавахме кафенета, ресторанти, където исках да го храня с руска храна. Няколко дни след пристигането си реших да го поканя в дома си и да сготвя нещо домашно. Вечерта беше успешна, всичко му хареса, но ... трябваше да се върне в стаята си.

По време на престоя му говорихме много за всичко, той ми разказа подробно за живота си (можете да напишете отделен роман за това), аз му разказах за моите дела. Когато беше при мен, той видя на бюфета портрет на покойния ми съпруг. Казах му, че имам 25-годишен щастлив брак с този мъж.

2 седмици минаха бързо. Вечерта, в навечерието на заминаването му, седнахме в апартамента ми и вечеряхме. Както си спомням сега, беше пиле с картофи и салата. Намерих „кост на желанието“ в моето парче, показа му, той каза, че те мислят, че ако счупите костта и по-голямата част от нея остава на човека, който е пожелал желание, то определено ще се сбъдне. Почти като нашата. Решихме да играем тази игра. Той спечели. Попитах какво желание той е направил. Той започна да избягва, но след това се раздели и каза, че иска да се омъжа за него. Не отговорих. На следващия ден той отишъл безопасно при своите.

След това кореспонденцията ни продължи, точно като традиционните месечни букети. Разхождах се и се чудех дали мога да се адаптирам към живота в чужда държава, може би ще е по-добре да остана в родния си град, където имам приятели (нямах роднини и деца). От друга страна, може би няма да е по-добре. Не е късно да промените нещо в живота си. След по-малко от 3 месеца след дълги размишления му писах, че съм съгласен да стана негова съпруга. Той почти скочи там за щастие. Обаждаше се много често, пишеше по няколко писма дневно.

При пристигането си получих печат с датата, от която започна временната ми зелена карта, след няколко години получих постоянна зелена карта, друга година по-късно - гражданство.

Съжалявам ли за тази промяна в живота си? Не, въпреки че адаптацията отне няколко години. Сега разбрах с помощта на съпруга си много тънкости от местния живот. Тук е по-лесно и свободно да живееш, отколкото от Русия, където със съпруга ми пътувахме няколко пъти. Но това е друга история.