Великолепен Вачкажец

цялото време

Едно от най-незабравимите мои пътувания беше пътуване до едно много красиво и много обичано място на Камчатка, наречено Вачкажец. Това е планинска верига на запад от Петропавловск-Камчатски, която е част от прохода Начикински. 80 км по удобна федерална магистрала и още едно кратко разстояние по трудна повърхност, която вече е трудно да се нарече път, и ние сме тук.

Преди това човек можеше да стигне само по пешеходни пътеки, но когато големият и ужасен Газпром дойде на Камчатка, там беше положена „магистрала“, по която при хубаво време можете да карате почти всяка кола. Въпреки това трябваше да изминем част от пътя пеша, като се забавлявахме с местни комари. След това, преди три години, те все още се интересуваха от мен))

Вървяхме през гората около 30 - 40 минути, по пътя срещнахме малки торфени езера и това беше краят на впечатленията. Докато стигнахме до малко, но красиво езеро, наречено Токолох. Това е кратерно езеро на разрушен вулкан и от него вече има път към планинската верига.

Името „Вачкажец“ идва от ителмен „Уакагач“, което означава „изтичане от камък назад“. Поради трудността на произношението, думата "Uach" на Ителмен постепенно се променя на "Vach" - камък. Между другото, повечето сложни географски имена в Камчатка имат ителменски корени.

цялото време

Вачкажец от незапомнени времена е бил огромен вулкан, който е изригвал, изригвал и веднъж е експлодирал, така че от него са останали само три фрагмента. Това са планините Летняя Поперечная (височина 1417 метра), Вачкажци (1500 метра) и собствено Вачкажец (1556 метра). Въпреки факта, че това са само останки от някогашния луканен лукс, те са невероятно живописни. Докато вървяхме през гората, беше доста мъгливо. Но близо до езерото мъглата се разсея и планините се появиха пред нас в цялата им слава.

Честно казано, видях достатъчно планини, имаме голямо разнообразие от тях. Но Вачкажец е наистина вълшебен! И величествено. По някаква причина от цялата ни група само аз и млад мъж на име Саша изразихме желание да изкачим един от трите върха. За мен като цяло пътуването без покоряване на върха просто не е пътуване. Аз съм Лъв по хороскоп, но, очевидно, планински Лъв, който е Пума. (шегувам се)) Е, добър човек Саша просто беше необходим, иначе кой щеше да ме залови в най-високата точка на покорения връх?

оранжево

Качихме се на планината Летная Поперечная. Има траверс до другите две планини, но изкачването е възможно само през зимата, по снежното поле. Скалите са твърде разрушени за лятното изкачване и поради това са трудно достъпни. Но първо се насладихме на гледката на огромен вулканичен, правилна форма, цирк. Какво е останало от бившия кратер.

Всъщност ние се наслаждавахме на гледката му дълго време, защото когато се качваше на планината, той оставаше зад нас. Гледката отгоре е, разбира се, още по-величествена и хипнотизираща. Снимките не предават дори частица от панорамата, която се отваря отгоре. Просто няма достатъчно обем и мащаб, човешкото око всъщност е много по-съвършено от всяка камера. Всъщност като всички шедьоври на Създателя)))

Преди и след изкачването разгледахме няколко водопада. В този район те не са много големи и високи, но всеки е красив по свой начин. Бяха четирима, ако не се лъжа, и само един, най-големият, е роден от течението на малка планинска река. Останалите три са ледникови - така ги наричам, без да се преструвам, че са правилни в терминологията)) Защото са образувани от снежни полета, които се топят по склоновете. Ако лятото е горещо и снежното поле се стопи напълно, тогава водопадът може да престане да съществува за известно време. Но тъй като много горещите лета на Камчатка са рядкост, можете да се наслаждавате на гледката на течаща вода почти през цялото време))

Странно планинско било

За да стигна до най-големия и красив водопад, трябваше да газя по реката. Не посмях да събу обувките си, защото водата беше много студена, просто ледена. Краката ми не понасят толкова ниска температура. Затова прекосих реката напред-назад точно с маратонките си. Денят се оказа горещ и те изсъхнаха перфектно в процеса на по-нататъшно пътуване.

Само малцина от групата се решиха на подобен „подвиг“, останалите не искаха да се мокрят. Но станахме собственици на отлични снимки на красив пейзаж на водопада. Е, и аз срещу него, разбира се))

Между другото, това беше първият ми поход със сурова храна, един ден беше много малък. Но по отношение на това как тялото ми се е променило през първите четири месеца от новия ми живот, дори това е много показателно. Ето цитат от моя дневник: „Товарът беше доста болен, Бог знае колко километра се навиха, изкачиха много труден склон - стръмността и талусът са доста опасни, но през цялото време ядох три малки ябълки, в шест в сутринта - порция нахут, няколко следобед малки краставички, куп копър и шепа фъстъци. Но нямаше и намек за спад в силата) През цялото време тя беше в челните редици, навсякъде, където се изкачваше пред всички и се чувствах страхотно))) "

цялото време

В дъното на цирка на кратера

И всичко би било наред, но днес обществеността на територията на Камчатка сериозно си мисли, че е време да се запази крехката красота на дивата природа. Твърде много автомобили започнаха да се сблъскват с това прекрасно място. През уикендите около езерото Токколох те събират до сто и половина ... Колелата на машините тъпчат реликтни почви, унищожават уникалната флора. Да, и нашите съграждани безсрамно разхвърлят, какво да кажа ....

За любителите на природата като мен изобщо не е трудно да изминат десет километра до желаното място. Но много хора дори карат до магазина на ъгъла на дома си. А да тъпчат в гората и да хранят комари е напълно нереалистично за тях ... Ето защо дивата природа страда. И това се отнася за всички известни туристически обекти в Камчатка. Мисля, че ще бъде правилно, ако преминаването на превозни средства до Вачкажец бъде затворено и остане само пешеходният маршрут. Лично аз съм за))

Изглед към кратера отгоре

небе

Наклона, който покорихме. Катеренето е проблематично. Спускането е още по-трудно, тъй като всички камъни са подвижни, лесно се ронят. Най-малката небрежност и лесно можете да се контузите, търкаляйки се по склона.

Първият от водопадите

Камчатски ендемит - златен рододендрон

вачкажец

Още един водопад

оранжево

Реката, която трябваше да бъде принудена))

великолепен

И това е водопад, за който трябваше да се намокри в реката

беше доста

Последният, четвърти водопад по пътя ни

Той, различен ъгъл

Всички снимки могат да бъдат увеличени, като просто кликнете върху тях.