Петнадесет за двама

Здравейте! Поради ритъма на живота, току-що е узряло за написването на първия ми доклад от риболовния сезон на 2017 г. ... Въпреки че преди месец имаше причина след успешно пътуване до Мариевско ВК.

В очакване на сезона на шараните, той е готов да ходи на риболов почти всеки уикенд. Но всъщност винаги нещо пречи ... И този път риболовният изход се оказа, може да се каже, спонтанен. Имаше само няколко дни за подготовка, така че никой не измисляше нищо. Разчитахме на дългоразтворими бойли с примамка от TM Grandcarp. За тях малко по-късно.

Що се отнася до мястото на предстоящия риболов, имаше малко възможности. Тъй като моят приятел никога не е ходил на спортни резервоари, летвата беше вдигната максимално: изборът беше между Мариевски ВК и Уляники. Умен избор, нали? ...)))

Решението е взето в полза на Уляников. Въпреки че беше по-далеч да отида там, пътят в сравнение с пътя към Мариевско VKh беше просто перфектен.

Секторът е резервиран в деня преди напускане. Бяхме приятно изненадани, че успяхме да заемем сектор 6.
При пристигането успяхме да поговорим с момчетата, които напускаха резервоара. Никой не се похвали много. Те само предупредиха, че на практика няма рибна активност през деня ...

Като се има предвид, че нямахме съседи в сектора, решихме да ловим на средно разстояние. Две от моите пръчки и двама другари. Всеки от нас имаше хвърлен един прът в примамената точка, а вторият беше разположен на подстъпите към него.

Заредих една пръчка върху изскачащите жълти царевични TM Carpballs, втората върху дълго разтварящата се приставка Горски горски плодове 20 mm от TM Grandcarp (традиционно в комбинация с PVA пръчка по моя рецепта). Stick-mix, пълна с Grandcarp амино бустер с флуоро ефект и Madness бустер от TM Rocket Baits.
Като примамка са използвани различни смеси и съставки. Работили са като кобра и ракета. За първи път тествахме отливането на топки със стръв с помощта на парашут. Всичко се получи - приемам го в експлоатация!

С какво се хранеха: стръв мигновени бойли Grandcarp "Kalmar" и "Plum" 24 mm, бойли "Deda Makushatnik" 20 mm варени и 24 mm моментални, пелети "Kalmar" и "Plum" Grandcarp, пелети Halibut & Krill от TM Carpio, зърно, насипно състояние. Всички бяха пълни с течност и амино течност "Слива" Grandcarp, течност "Deda Makushatnik" и екстракт от царевица CSL "Spicy" от TM Carp Classic Baits.

Не исках да вярвам, но пушихме целия първи ден. Изглежда, че рибата е обидена от всички. Единственото успокояващо беше, че всички сектори, които се появиха, също не бяха особено активни. Времето беше стабилно през целия ден, вятърът ни духаше. Беше успокояващо.

С настъпването на здрача алармата ми се събуди - резултатът е купидон за 8 кг. „Горската зрънце“ работеше. И отдолу! Бяхме във възторг, но рано ... Вечерта беше тиха и скучна. След 12 часа беше толкова хладно, че дори се разстроих - лятото е в разгара си, но наистина студено. Но това беше само първото обаждане.

Приятелят сам взе втория купидон през нощта. Дори не чух звука на пейджъра. Резултатът е 6,5 кг купидон. Това беше последната риба от първата нощ ...

двама

Deda Makushatnik

Сутринта започна активно. Взехме плешив шаран. Рибата е малка, но много красива! Имаше и купидон. И отново, сякаш на знак, всичко беше тихо. Усещането е сякаш риба с първите слънчеви лъчи залязва в засада ...

Относно времето. През деня беше топло, но не горещо. Като се има предвид, че почти през цялото време бяхме в сянка, моментите бяха дори свежи. Особено когато имаше пориви на вятъра. Въпреки че на отсрещния бряг хората тичаха по къси панталонки още от сутринта. И дори им завиждахме за мигове.

Прекарахме и втория ден с кобра и спод пръчка в ръце. Не ги прехраниха, но с интервал от 2-3 часа дадоха на рибите да разберат, че още не сме тръгнали! )))

В 14:10 „парната машина“ ни изненада. И трябва да призная, че именно този шаран ми спаси риболова. Трудно е да се опишат с думи всички емоции, които сме изпитвали, когато рибата вече е била в улова, и стана ясно, че шаранът очевидно е 10+. Другарят се опита да го вдигне от водата за първи път, но не се получи ... И това още по-заинтригува.

Моята постелка (люлка) все още не е виждала такива риби, така че беше трудно дори да се досетим каква тежест да очаквам. Първата стъпка беше претеглена - 15,6 кг нето. Ура! Това вече е резултатът! И изминахме 380 км с основателна причина!

Deda Makushatnik

Искам да се спра на стръвта, на която е бил уловен шаранът. Поради факта, че нямах боили с гнездо Grandcarp "Squid/Cranberry" 20 mm и използвах 24 mm бойли с примамка в Maryevsky VKh, реших да използвам 12 mm примамки. Тъй като приятелят ми хапеше сливата, реших да използвам комбинация от 12 мм разтворими боили слива/калмари-червена боровинка. И даде резултат. Това не ме изненада лично, защото дори използвайки 20-ата или 24-тата дългоразтворима дюза за бойли, я оставям като дюза върху косата, без да я сменям, докато тя се свие до размер „по-малък от грахово зърно“. И това е оправдано. Резултатът е на лицето!

двама

Петнадесет ни зареждаха с надежда и започнахме да се подготвяме за вечерята. И в резултат на това в късния следобед Купидоните бяха първите, които дойдоха на празника ни. По принцип не исках да ги претеглям, наричайки ги „стандарти“. Но за другар риболовът на Уляники беше първи, затова той настояваше за претегляне и беше прав - амур, който взе за дълго разтворимата бойла "Слива", се оказа 8,7 кг. Изместване!

Deda Makushatnik

Имаше още няколко купидона, но по-малки. Хванахме и няколко шарана с тегло 5-6 кг. Наистина се надявахме на безсънна нощ и имаше всички шансове за това ... Но чудото не се случи. И буквално до полунощ хапването свърши ...
Втората нощ се запомни само с температурата от +7 градуса. Разбира се, може да се предположи много, но, честно казано, не се подготвяхме за такава температура. Дори след като облякохме всички налични дрехи, прохладата, а не лятната свежест се усетиха чак до първите лъчи на сутрешното слънце.

Планирахме да тръгнем в 9:00. И доскоро се надяваха на поне още една хапка. Но не ... Сутринта на Уляники беше тиха.

Ще добавя, че всички сектори, които можехме да видим, също бяха отегчени тази сутрин. Не знам с какво е свързано. Но това е риболов и това се случва дори на Уляники. Ето защо, преди да стигнем до Полтава, вече започнахме да правим планове за следващото риболовно пътуване!