Как прекарах лятото "

Испания, морето от слънчеви лъчи, фантастично красиви места, екзотична природа, весели и усмихнати минувачи ... Колко в тази дума тогава обедини за мен. Това лято с нетърпение очаквах деня, когато цялото семейство ще замине за слънчева Испания.

И тогава настъпи щастлив ден: отидохме до летището в Казан, преминахме през редица терминали и накрая се качихме на самолета. След няколко часа семейството ни отлетя до летището в Барселона, но това беше само началната точка на нашето вълнуващо пътуване. Все още имахме пътуване до хотела, който се намира в красивото място на Коста Дорадо.

Коста Дорадо е участък от брега на Средиземно море. От местните научих, че на испански Коста Дорадо означава „златен бряг“. Всъщност, малко по-късно, разхождайки се по крайбрежието, видях, че пясъкът е осеян със златни песъчинки, искрящи на слънце, а красиви палми гордо растат на плажа.

Хотелът, разположен съвсем близо до морето, ме изненада не по-малко приятно. Настанили се в хотела, вечерта излязохме на вечеря, където успяхме да опитаме разнообразна испанска храна: гаспачо - студена зеленчукова супа, паеля - ястие от ориз с морски дарове и пилешко месо, макарони, маслини, вкусът на което за първи път научих на това испанско пътешествие. Така премина първият ни ден в Испания. На втория ден научихме от екскурзовода за екскурзиите, избрахме пътуване до увеселителен парк PortAventura за два дни и не устояхме на пътуване до световно известната Барселона, в което се надявахме да видим пеещи фонтани и необичайни сгради от архитект Антони Гауди.

На този ден имахме пътуване до прекрасния увеселителен парк PortAventura. Бях изненадан, когато видях с очите си, че той се състои от шест „свята“, изпълнени с изненади, танци, трикове и атракции. Там идват деца от цял ​​свят, хората общуват на различни езици. На влизане в парка намерихме фонтан с огромна златна статуя на Кълвач - това е анимационен герой на Дисни. Бях впечатлен от Приключението в изгубения свят. Качихме се в лодка с водни оръдия, на която плавахме по реката и в същото време изстрелвахме вода по съседни кораби, статуи на слонове и тигри, змии, риболовни селища с китайски рибари, в отговор на това, пръскайки вода по нас и удряйки целта повече от веднъж. Така че след подобно привличане никой не успя да излезе сух от лодката. Обичах този увеселителен парк.

На следващия ден пристигнахме в град Барселона. Рано сутринта ни срещна рускоезичен гид и тръгнахме с удобен автобус на дългоочаквана екскурзия. От ръководството научих много интересни неща за Испания и, разбира се, нейните забележителности. Както се оказва, град Барселона е украсен с красиви и причудливи сгради на архитект Антони Гауди. Посетихме Парк Гюел, творението на Антони Гауди, което привлича хиляди туристи всяка година. Паркът се състоеше от приказни меденкови къщи, необичайни екзотични животни, а в средата на парка имаше статуя на саламандър, украсена с фрагменти от цветни ястия. Тя ми напомни за змия от разказа на Бажов „Каменно цвете“. Същите цветни, необикновени, приказни, ярки. Сякаш в действителност за минута се озовах в тази приказка и си спомних за Русия. Можем да кажем, че има някаква връзка между нашата страна и Испания, можем да намерим общи нишки дори в архитектурата и изкуството. В този парк успях да седна на пейки с интересна форма, които се движеха във вълнообразни линии в целия парк, бяха украсени с изискани стъклени фрагменти от всички цветове на дъгата. Човек би могъл да седи на такива пейки по цял ден, без да се уморява от гърба на човек, според нашето ръководство. Вероятно ще помня този ден до края на живота си, тъй като творенията на Гауди значително промениха представите ми за архитектурата.!

По време на пътуването посетихме величествения, мистериозен Храм на Единението на Саграда Фамилия. Започва да се строи от самия Гауди през хиляда осемстотин осемдесет и три, но строителството продължава и до днес, защото се изгражда на дарения от хора. Храмът прилича на гора, украсена с фигури на деца и светци, вътре в храма колоните приличат на стволовете на каменни дървета с клони, много е лек, светлината идва от цветни очила, което създава приказен ефект.

Вечерта в Барселона всички туристи идват на площада, за да гледат пеещите фонтани. С настъпването на тъмнината на площада оживяват стотици фонтани, светва светлинно шоу и основният фонтан, придружен от музикалните ноти, или набира височина, или стихва. Бяхме очаровани от преливането на музика и водни струи на фонтани, които приличаха на страховити дракони. Семейството ни се завърна от пътуването късно през нощта и дълго време споделяхме впечатленията си от красотата и изяществото на пеещите фонтани.

Останалите дни, прекарани на плажа, плуване в топлото море, каране на велосипеди, слънчеви бани на пясъка с цвета на зряла пшеница.

Обичах това незабравимо лято в Испания, с чисти улици, старомодни сгради, златни плажове, екзотични растения и цветя, топло време, приятелски настроени и весели испанци. Бих искал отново да се озова в тази красива слънчева страна!

Автор: Чиркова Валерия Евгениевна, ученичка от 7 клас MBOU "Лицей № 9 на името на А. Пушкин в Зеленодолск, Република Татарстан"

Ръководител: Ефимова Елена Александровна, учител по руски език и литература MBOU "Лицей № 9 на името на А. Пушкин в Зеленодолск, Република Татарстан"