Интервю с KMV 2015

2015

1-во кехлибарено състезание

КМВ-МУЛТИГОНКА - ДНИ БЕЗ СПРАТА

На 30-31 май Пятигорск се превърна в атракционна точка за многосъстезателни спортисти. Около 100 участници и почти 50 отбора от територията на Ставропол и Южния федерален окръг се събраха на състезанието KMV Adventure. Мулти състезанието от петата годишнина стана още по-интересно и по-мащабно от всички предишни!

Мулти-състезанието е състезание, което съчетава няколко спортни дисциплини. В тазгодишното състезание KMV Adventure участниците преминаха през следните етапи: трекинг, мотоциклетизъм, мотоциклетно ориентиране, спускане, радиоориентиране, подложка, въжени етапи, алпинизъм, плуване.

След ориентиране и спускане с велосипед, участниците се завърнаха в базовия лагер в района на Комсомолская поляна, където продължиха да преминават през не по-малко интересни и трудни етапи. Базовият лагер е една от транзитните зони, където е важно за спортистите да изпълнят всяка от петте задачи възможно най-бързо и да спечелят бонус време.

„Направихме така, че пистата да не беше лесна, но преодолима, особено за начинаещи, и тествахме всички етапи сами“, казва един от организаторите Александър Ревуцки.

„Ние сме първите в региона, които стартираха мултиспорт през 2009 г. Първо отидохме в Красная поляна за състезанието Red Fox, след това отидохме в Ростов и решихме, че и ние трябва да имаме нещо подобно. Александър Ревуцки дойде в мултиспорт от ориентиране, а аз от туризъм, от сродни дисциплини, които се комбинират в този спорт. Основната цел на нашето мулти-състезание е да накара участниците да се насладят на дистанцията, като същевременно въведе нестандартни етапи, което прави състезанието не като всички останали. Например, никой още не се е ръководил от карата на Машук на срещата на върха. Трудно е, но се надяваме участниците да се справят.

Друг нестандартен етап е алгебричният азимут. На този етап трябва не само да имате географски умения и да вземете азимута, но и да обърнете главата си, за да изчислите уравнението. След това участниците очакват ориентация, технически етап - скално катерене по Спартаковските скали, разходка с велосипед из града до езерото Новопятигорское, където ще се проведе плуването, а през нощта участниците ще тръгнат с велосипеди, за да завладеят Юцу и Джуцу. Да разказваш дълго време и да тичаш още по-дълго. Мисля, че най-добрите отбори ще изминат маршрута за около 18 часа. "

Как да се подготвим за участие в мулти-състезание?

„Естествено, трябва активно да се занимаваме със спорт, но в главата ни има и много резерви. Трябва да вярваш, че можеш. Когато мозъкът ви осъзнае, че можете да се движите за един ден, тогава 10-12 часа изглеждат глупости. Най-важното в мултиспорта е психическата подготовка. Тук се борите главно не със съперници, а със себе си, със способността да контролирате тялото и емоциите и тук се крие най-големият интерес. ".

Няколко часа след финала Павел Вереникин споделя впечатленията си от състезанието:

„Мисля, че бягахме добре, но видяхме много грешки - има върху какво да се работи. Благодарни сме на организаторите на това събитие. Идвам тук от четири години и всеки път в различни области: бягахме до Бещау, в Железноводск, Кисловодск. Харесва ми разнообразието от етапи. Случвало се е да слизаме от водопади и да скачаме с въже „скачане на въже“ - много ми хареса. Вчера ни примамиха в галерията за пиене в Пятигорск, където взехме вода, но тя се оказа газирана, колбата набъбна ... Изобщо не съм свикнал с такава вода, но на партньора ми хареса.

Нощният мотор се превърна в един от най-трудните етапи. Единият мотор не беше в ред, трябваше да сваля веригата и да я натисна половината от сцената. Някъде сте на велосипед, някъде той е на вас "...

И какво ви тласка да участвате в такива състезания?

„Възможността да видите огромен брой красиви места за толкова кратко време. Например в Кавказ за два-три дни минахме маршрути, по които туристите минават за две-три седмици.

Има пожелания към организаторите?

Не спирайте дотук и провеждайте подобни събития. Хората са много заинтересовани и мисля, че все още има какво да се покаже в CMS. Бих искал да отбележа добре начертаните карти, това също е атрактивно. Приятно е да се бяга с добър картографски материал.

Алексей Кудряшов от отбора „Риск“ участва в KMVAdventure от 2011 г. и припомня как се проведе първото му състезание:

„Първото състезание беше в околностите на Бещау в град Лермонтов. Тогава се сбъдна детска мечта, защото баба ми от Есентуки не ми позволяваше да се качвам на Бещау, докато бях малка. И по време на състезанието, една от точките беше поставена точно на върха. С партньора ми се изкачихме рано сутринта на върха на Бещау, срещнахме изгрева там, финиширахме, но едно от местните момчета ни изпревари и се оказахме втори. Но, след като видяхме цялата красота, бяхме толкова впечатлени, че след завръщането си в Ростов започнахме да говорим за това какви прекрасни места и какви прекрасни организатори в KMV. Два пъти видях района на Кисловодск, имаше състезание в Лермонтов, Железноводск и сега в Пятигорск. Ще се опитаме да стигнем по-нататък, а момчетата - желанието и силата да го осъществим! "