Дневник на оранжевата калина. Проблем №5: Проблеми с "тавана"

крим

Прочетохме нов запис в дневника на оранжевата Калина, който тя води от първо лице на страниците на Kolesa.ru. Как да завладеем Крим с куче в багажника и покривна кутия, която се отваря в движение? Побързайте да се присъедините - тази поредица може да е последната.

Здравейте. Аз съм Лада Калина, с прякор „Джинджифил“, а вие четете дневника ми. Прочетете го през есента и есента е времето за обобщение. Затова ще бъде полезно да си спомним за какво говорихме в предишната поредица.

От четвъртия брой са изминали повече от месец и половина. На километража около 11 000 километра и малко повече от 4000 от тях навих при пътуване от Толиати до Крим и обратно. Какво да кажа, беше забавно.

Сутрешното зареждане на багажа плавно се превърна в дневно, така че започнахме почти по обяд. Схемата „четирима в кола, без да се брои куче“ се оказа доста работеща - в кабината бяха настанени хора с лични вещи в малки чанти, в багажника седеше куче, облегнато тържествено на куфар с консервирана кучешка храна, а целият останал багаж се побира в кутията - в допълнение към куфар и голяма чанта там се побират още куп неща, включително петлитрова кутия за бензин, торба с плодове и - внимание! - китара. Собственикът му го избута отгоре на всичко буквално в последния момент, вероятно разчитайки на пристигането му на морето, за да седне на брега през дългите летни вечери и романтично да скубе струните. Не беше така ...

Лада Калина

Преодолявахме първите сто километра ежедневно, без инциденти. Тогава звукът от идващия въздушен поток леко се промени, но никой не го забеляза. И малко по-късно Ларгус ни изпревари, зад волана на който беше мъж, енергично насочен нагоре. "Започна преди около два километра, няколко килима, два чадъра, някаква торба с ябълки, изглежда ..." отлетя, каза той, когато спряхме. Човекът не видя китарата - вероятно защото тя първо излетя от отворената кутия. Между другото, тя никога не е била намерена по-късно. Лаптопът, който по някаква причина също се оказа на върха, като по чудо се хвана на задната опора на капака на кутията и затова не беше взривен от вятъра под колелата на някои КАМАЗ. Или в "lobovuha" Ока.

лада

Като цяло нямаше жертви и сътресения, с изключение на усещането за внезапна раздяла с китарата, която обхвана пътниците. Кутията се отвори със скорост около 100 км/ч - очевидно в резултат на навлизането на въздух през предната част по линията на съединителя, който откъсна капака от крехката ключалка, както се оказа. Собственикът, връщайки се от неуспешно търсене на китара, купи скоч лента в близкия магазин (в селото се състоя непланиран пит стоп) и покри с него предната част на кутията по линията на съединителя, за да предотврати „издухването“ на въздуха вътре . Със сигурност кутията беше пресечена през парче въже и ние продължихме напред. В една от спирките се опитаха да се справят без скоч и всичко мина по познат сценарий - при скорост от около 100, ключалката не можеше да устои и само въжето предотврати „автоматичното“ повдигане на покрива.

калина

Всички тези приключения почти събориха графика ни - до настъпването на нощта не изминахме дори 700 километра и прекарахме нощта на хубаво място „Тихо пристанище“ близо до Горни Баликли, като в последния момент забелязахме знак „за една нощ“, излизащ от тъмнината. Нощувка на брега на Волжкия залив в къща с удобства струва 2000 рубли, къщата побира пет - обаче, кучето трябваше да прекара нощта на верандата - но имам проход между сградите, който беше напълно подходящ за паркинг. Кафенето тук работи от седем сутринта, така че вече в 8:00 на следващия ден, след бърза закуска, екипът продължи напред.

крим

На втория ден от пътуването движението без инциденти също не продължи дълго. Обръщайки се отстрани след спиране, собственикът успя да ме вкара в канавка със задните си колела, като предизвикателно окачи предните колела. За наше щастие, сънародници, буквално съседи (!) - младо семейство, живеещо на няколко километра от нас в Толиати, а също и на комбито на Калина, се забави на същия път. Изненадващо бързо ме измъкнаха от канавката, пожелаха ни късмет и продължихме.

Като цяло тези и други (много по-малко значими, но все пак) закъснения по пътя доведоха до факта, че на втория ден трябваше да се опитам доста усилено, за да стигна до мястото. Що се отнася до пробега, той отново не беше прекалено много - около 1050 километра - което не може да се каже за времето: прекарахме почти един ден на пътя. По отношение на качеството на пътищата, „континенталната“ част от пътуването, което се проведе по маршрута Толиати - Саратов - Волгоград - Ростов на Дон - Темрюк - Илич, се оказа доста спокойна, без силно разбити участъци и основен ремонт.

Не е имало затруднения и на фериботното пресичане от гара Кавказ до гара Крим - документите и закупуването на билети са отнели десет минути (можете да преминете през процедурата още по-бързо, като закупите билет предварително на уебсайта gosparom.ru), самото преминаване отне още тридесет минути. А откъм Крим, късно през нощта, ни очакваше мъгла. Трябваше да „преобърнем“ последните сто километра до село Берегово (близо до Феодосия), където си почивахме, в тъмното и в гъста мъгла - това се случва само в морето, когато водата е по-топла от въздуха.

Лада Калина

Качеството на асфалта също добави забавление - пътищата в Керч и по магистралата до Феодосия са забележимо различни от тези, до които сме свикнали да стигаме до Крим, а през новата руска ера кримчаните тепърва ще ги ремонтират . По-късно обаче се убедихме, че пътните работи на полуострова вече са в ход - например на същата магистрала, но по-нататък, на участъка Феодосия - Симферопол. А серпентинът на участъка Феодосия - Орджоникидзе - Коктебел удивлява с почти европейско качество на асфалта.

Е, тогава всичко беше естествено. Докато хората и кучето се плискаха в морето на чист и почти безлюден плаж, аз стоях тихо в сенчестия двор на къща за гости Бохема (вие ще бъдете на тези места, резервирайте стая там - много удобна къща, персоналът е учтив и храната е вкусна, - бележка на собственика), почивка след сериозно пътуване. Но имаше и две мини пътувания през Крим: едното до Симферопол с връщане в Берегово, а второто по маршрута Феодосия (Берегово) - Орджоникидзе - Коктебел - Феодосия. Маршрутът е приятен, с добър асфалт, интересен серпентин и огромен брой зашеметяващи гледки - както планина, така и море. Едно „но“ - внимавайте на плажа в Орджоникидзе: местните мошеници отварят коли и отнемат пари и ценности, ето как Додж, който стоеше до мен, нямаше късмет. По-добре е да оставите колата с приятели или на охраняем паркинг, защото самото красиво морско селце, изгубено между хълмовете, определено си заслужава да бъде посетено.

завладяване

По пътя от полуострова едва успяхме да преминем преди бурята - веднага след нас фериботът започна да работи според „действителното време“, което може да означава забавяне от много часове. В противен случай това беше тихо, приятно пътуване - това беше завръщане у дома. Каютата ми, багажника и кутията на покрива бяха пълни с екстри, подаръци, сувенири, плодове и добри преживявания. В дълбоката нощ на втория ден от пътуването спряхме в родния двор в Толиати.