Запомнен камък за уикенда (08-09 февруари 2014 г.

Помненият камък ни предпази от последната година. Да, знам, че звучи нелепо, като се има предвид височината на планината на 727 метра и трудността на този поход (това е буквално „училище“), но въпреки това миналата година (зимен сезон 2012-2013) бяхме на пет (. ) веднъж се опитаха да стигнат до Камнята с паметта/Колхимски, но така и не успяха да го направят. Факт е, че задачата пред нас беше малко по-трудна от обикновеното каране на ски, за да стигнем до планината. Трябваше да се приближим възможно най-близо до подножието на моторна шейна и чак тогава да се качим на ски или пеша по пътеката. Това се дължи на факта, че исках да направя повече или по-малко удобна зимна обиколка до каменната планина Колчимски и за това трябваше да открия по-удобния начин за приближаване на снегомобил. Моторната шейна винаги ни „дърпаше надолу“. Ако бяхме решили просто да отидем пеша до Помяненни, мисля, че лесно щяхме да го направим в рамките на един ден.

Но след като задачата е зададена, тя трябва да бъде изпълнена. И ако миналата година така и не успяхме да „покорим“ Запомненото, то тази година бяхме много решителни и по-позитивни. Решихме да направим рицарски ход и вместо еднодневно пътуване да направим двудневно, т.е. прекарайте нощта в подножието на планината. Първоначално имаше план да оставим колата за през нощта в село Волинка (на 5 км от Помяненни).

уикенда

И на тази снимка (отдолу) самият път Красновишерск-Вая. През зимата, както винаги, перфектният автобан. Много по-добре от лятото.

запомнен

Бях първият, който тръгна в разузнаване на моторна шейна. Стигнах до поляната "Уралалмазовская" и разбрах, че поне ще стигнем до това място с кола. Нещо повече, имаше направени „стотинки“ или „джобове“, където, ако е необходимо, можете да се обърнете, за да можете спокойно да отидете с кола. А самият път отиде още по-далеч, т.е. беше допълнително почистено. Върна се при момчетата. Качих се зад волана на кола, а Алексей се качи в снежна топка. Стигнахме до просеката и изпратихме Лех с моторна шейна по-нататък. Няколко минути по-късно Лех се върна и каза, че пътят е провален чак до самата поляна на геолозите и отиде до Гайда. Изглежда някой и по някаква причина е направил пътя до Гайда. Кой се нуждаеше и защо не започнахме да гадаем, т.к. не е наша работа, а просто продължи. Всъщност пристигнахме на поляната Геологов и решихме, че ще оставим колата за през нощта тук (няма да я караме до селото) и разпънахме палатка тук, недалеч от колата. Дори намериха място, където вече беше стояла нечия зимна палатка. Подготвихме дърва за огрев, създадохме собствена "хижа", закусихме малко и решихме да посветим колкото се може повече през останалите 2-3 часа преди мрака, за да проправим пътя до Наименованите .

камък

Обиколка с моторни шейни до прохода Дятлов (близо до Манпупунер). 8 дни, 460 км, от 15 000 рубли на човек.

уикенда

На пръв поглед поляната, водеща към Помяненни, е обрасла с храсти повече от напълно (снимка по-долу). Взехме със себе си две брадви, моторен трион и отидохме в „снежната джунгла“ на Северен Урал:-)

камък

През тези 2-3 часа успяхме да изкачим два километра с моторна шейна по просека, докато се натъкнахме на паднало, доста дебело дърво. Възможно беше, разбира се, да го отсечем, но това вече не беше един храст, който отиваше по-далеч, а най-пълната гора и разбрахме, че няма смисъл да пробиваме на моторни шейни. По-нататък - само пеша. Докато „биеха пътеката“ за моторната шейна, те използваха верижен трион пет пъти (рязане на паднали дървета) и десет пъти с брадва. Случаите, когато те просто са счупили клони с ръцете ми или когато съм пътувал през храстите в движение, покривайки лицето си, не могат да бъдат преброени. Можем да кажем, че все още сме се справили лесно!

Снегът беше дълбок, но с някакъв твърд слой под горния прах. Първоначално дори си помислихме, че някой е карал снегомобил преди нас и следваме следата му, но след това разбрахме, че този слой твърда кора е навсякъде, дори в гората. Решихме, че това се дължи на метеорологичните условия, които преобладаваха тази зима. Когато има внезапни промени в температурата и горният слой сняг има време да се стопи и след това да замръзне - получават се такива бутер пайове. Като цяло снегомобилът беше доста лесен за каране. Като цяло те никога не са се погребали сериозно и моторната шейна винаги се е изкарвала сама.

Когато започна да се стъмнява, се върнахме в палатката. Разтопихме печката, нарязахме дърва до края на нощта (очевидно прекалихме с дървата и когато си тръгнахме, оставихме цяла малина зад себе си), направихме си кнедли и вечеряхме. Всъщност тук приключи първият ни ден. За утре имаше план да станете рано, веднага да съберете нещата и палатка, да натоварите всичко това в ремарке и кола (така че при пристигане веднага да скочите в колата и да си тръгнете) и да отидете на нападението .

• уикенда

На следващия ден плановете ни, разбира се, се сбъднаха, но не напълно и не в последователността, която искахме. Първо, в седем сутринта (както беше уговорено) никой не стана. Всички просто игнорираха алармата. Второ, не събирахме нещата си веднага сутринта. нямаше достатъчно време. Решихме да оставим всички неща с палатката такива, каквито бяха, и да отидем до Помнения камък, и да се съберем и опаковаме след завръщането ни. Разбира се, беше страшно да оставите без надзор както колата, така и нещата, и палатката (като се има предвид, че пътят беше великолепен и всеки можеше да стигне до паркинга ни дори от лек автомобил от страната на Волинка и от пътя Вай), но не е имало нищо. Отидохме така. Взехме със себе си два чифта ловни ски, две колби с термос, сандвичи, маратонки, взех дрехите си за смяна, натоварих се в снегомобила и потеглих. През нощта пътят ни беше замръзнал и буквално за десет минути стигнахме до мястото, където вчера завършихме пробиването на пътя. Оставихме моторната шейна и се преместихме в гората, по посока на Имената. С Леха бяхме на ски, а Андрей реши да тръгне така, т.е. без ски.

запомнен

Андрюха тежеше 60 кг, Леха също имаше овнешко тегло - като цяло 50 кг, а само аз имах нормално мъжко тегло - 90 или малко повече от килограм. Но този път теглото ми беше срещу мен. Андрей дори без ски успя да ходи в снега, без да потъва по-дълбоко от глезена. Лех на ски, разбира се, изобщо не се провали. Успях и да пропадна през самите „камбани“, дори вървейки по стъпките им (когато рискувах да си сваля ските). А на ски (лов, а не подгънат) изкачването по хълма беше много, много проблематично. Като цяло момчетата подсвирнаха напред, а аз през целия път бях в ролята на догонващи. Ски костюмът, който носех, беше повече от напълно мокър. Освен теглото си имах и раница с дрехи и термоси. Постепенно, бавно, спорейки за посоката, но ние вървяхме и се забелязваше как наклонът става все по-стръмен и беше ясно, че самата планина вече е близо.

• уикенда

Накрая между покритите със сняг дървета видяхме върха на т. Нар. „Втори“ Спомен. Факт е, че Запомненият не е един връх, а цяла поредица от върхове от четири части. По-правилно би било да го наречем било. Това е едва втората, която видяхме. И двадесет минути по-късно стигнахме до наклона на „първия“, което беше нашата цел днес. Челно, в дълбок сняг, те решиха да не щурмуват, а да заобиколят вдясно и да се изкачат по по-лек наклон.

уикенда

Между дърветата, в центъра на долната снимка, се вижда „второто“ Спомнено. През лятото отнема около 20-30 минути пеша до него, но през зимата тази разходка се превръща в двучасово брашно.

камък

Скоро се качихме до камъните. Вятърът беше силен, пронизващ, затова първото нещо, което направихме, беше да потърсим някое кътче, където да си починем, да пием горещ чай, аз също исках да се преоблека, защото сакото, напоено с пот от вятъра, веднага се „заби“ и се превърна в рицарска черупка.

• запомнен

При втория опит кътчето беше намерено. Пихме чай, закусихме малко, преоблякох се с пухено яке и се втурнахме към камъните, до самия връх.

Това е изгледът, който се отваря на „втория“, наречен отгоре на „първия“. Между другото, именно "вторият" камък е посочен на всички карти като Запомненият или Колхимски камък и това е точно височината от 727 метра, т.е. той е най-високият от всички четири. Но решихме да не ходим на него. Нямаше да има нито време, нито енергия.

• уикенда

Ако миналите времена Запомненият камък не ни е бил даден изцяло, то този път той реши да ни компенсира всички наши минали мъки с хубаво време. Докато се катерехме, беше много облачно (може да се види от снимките), но когато се изкачихме на самата скала, грееше слънцето и успяхме да грабнем буквално петнадесет минути от това слънчево време за нашите снимки. Между другото, вятърът също малко утихна и не беше толкова силен и студен, както очаквах.

запомнен

Прекарахме само 20-30 минути на скалата и решихме да слезем. Все още трябваше да съберем палатката, да съберем нещата си и пътят обратно трябваше да бъде взет под внимание. Като цяло се снимахме, отново пихме чай, закусихме малко и потеглихме на връщане. Ясно е, че слизането беше много по-забавно и по-бързо от изкачването. Особено на ски. Но слизането винаги е по-опасно, особено от стръмен склон. Много е лесно да си счупите краката, точно между камъните. Като цяло слязохме внимателно. Андрей вървеше с единия крак под снега и усещаше, че той виси от него, т.е. той не стигна до земята. Реших да проверя дълбочината на снежната покривка и се качих в дупката с другия си крак. Какво се е получило от това, може да се види на долната снимка.

Тичахме от върха до моторната шейна само за половин час, докато изкачихме две. Когато слязохме и свалих раницата си, момчетата видяха, че пухеното ми яке под раницата е напоено с пот (потта не се изпарява под раницата). Като цяло, този ден беше добра тренировка и ако не бяха настърганите ми колене, тогава тази „разходка“ можеше да бъде записана като актив.

• камък

Стигнахме до нашия лагер, закусихме малко и буквално за час събрахме всичките си неща. След двадесет минути бяхме на пътя Красновишерск-Вая, а два часа по-късно бяхме в Соликамск. Това беше уикенда ...

Сега имаме задача да намерим пътя към „втория“ споменатия, а може би не и „третия“ и „четвъртия“. Ще видим. И следващото пътуване е планирано до пещерата Дивя, а след това до езерото Чусовское (за риболов) и река Колва (също за риболов, в горното течение).