Репортаж от риболовния излет "Зад подлещик от моста на езерото Татиш"

моста

Риболовно пътуване "Зад подлещик от моста на езерото Татиш"

Гр. Полевской - с. Полднева - с. Каменушка - езеро Иткул - с. Даутово - с. Иткул - с. Ключи - езеро Татиш
Продължителност на маршрута - 2 дни

подлещик
Езерото Татиш се намира в градския квартал Снежински, в Челябинска област, на 45 км източно от град Полевской. Езерото е разположено сред ниски планини, в живописна гориста местност, между големите резервоари Иткул и Синара, свързани от север от канал с езерото Карасие и няколко извора от юг. Водоемът се намира на 272,5 м надморска височина, площта му е само 170 хектара с дължина около 1,7 км и ширина 1,2 км. Максимална дълбочина 5 m.

Водата в Татиш е прясна, чиста, прозрачна, не подлежи на замърсяване. Дъното е кално, песъчливо, неравномерно. Бреговете са блатисти, има тръстика и наводнена гора, заобиколена от смесена гора. Срещат се риби: щука, костур, щука, плотва, платика, карась, шаран (японски, обикновен, огледален). Водоплаващите птици гнездят по бреговете.

Името на езерото се превежда (от тюркски) като „нежно“, „мирно“. На източния бряг има център за отдих с десет беседки за 10 души и десет двуетажни дървени къщи (за 4 души) за живеене. Тук можете да наемете и лодка ("котел" или надуваем с електрически мотор).

Днес езерото е привлекателен обект за много туристи и рибари (включително тези от Полевское). Риболовът на езерото обаче е платен и е 300 рубли на човек на ден. Тази цена включва 5 кг улов (обаче ще трябва да доплатите 100 рубли за всеки допълнителен килограм), дърва за огрев и торба за боклук. Ваучерите се закупуват на място. Наемател на езерото е НП "Алфа" (занимава се с зарибяване на езерото, отглеждане на риба, проветряване на резервоара през зимата и др.).

Преди да се впуснем в това нощно риболовно пътуване, взехме със себе си следното:

- оборудване: раница, пяна (подложка за пътуване), столове, фенерче, газова горелка с два болона, кибрит, ловен нож, дъждобрани, стари маратонки (сандали, ботуши), средство против комари и кърлежи;

- риболов: закидушки (въртящи се пръти) с люлеещи се рамена, въдици (фибростъкло), стръв (две опаковки от 1 кг) с кофа, стръв, клетка, торба, екстрактор, малина, личинка, перлен ечемик, царевица;

- храна (за трима): картофи (половин кофа), хляб (черен, един хляб), елда (1 кг), консервирана храна (1 кутия яхния, 1 кутия пушен боб, 1 кутия цаца в доматен сос), меденки (мед, 1 кг), чай (1 опаковка), захар (0,5 кг), сол (0,3 кг), два лука, кутия вода (20 литра);

- прибори: тенджера с черпак, кана за чай, чинии, халби, лъжици, отварачка за бутилки, кухненски нож;

- хигиена: кърпа, тоалетна хартия, дъвка.

7 вечерта. Щом се качихме до портата, „мениджърът“ веднага изтича от часовниковата кутия да ни посрещне. След кратък разговор с него, плащане на пари (900 рубли за трима) и получаване на билет, те решиха да заемат първия безплатен мост.

Този ден имаше много почиващи. Всички беседки (а те са 10) бяха заети, от които се лееше музика, чуваха се различни викове, песни, наздравици и др. (Рядък празник или празник е пълен без пиене. Как може без него. И малко мина - така „душата за оран.“) И се надявахме на спокоен, спокоен риболов, без никакви наклонности на пияни летовници в нашата посока с различни въпроси. „Ех, жалко, че лодката не беше там“ - помислихме си. Така или иначе. Хайде да отидем до моста ...

Избирането на моста отне много време, тъй като те са само три. Най-добрият мост (понтон) е централният (дълъг и равен). Мостът вдясно е тесен и грозен. Затова решихме да спрем на моста вляво от централния. Този мост е дълъг и широк, но беше неудобно да се върви по него. Добре, т.е. Започнахме да се подготвяме за риболов ...

8.30. Първата стъпка беше да се подготви примамката (от „Fish.ka“ с аромат на коноп). След това нахраниха малко, спуснаха клетката във водата, приготвиха бустер и размотаха въдиците. След зареждане на хранилките с ароматна смес и поставяне на перлен ечемик и царевица върху куките (жилото трябва да се вижда), редуваме се да правим първите отливки към тръстиките ...

Първото ухапване се случи при партньора ми, пет минути по-късно. Въпреки това, малко по-малко от рибата, за да стигне до стръвта, той я издигна изцяло над водата. Гадът, разбира се, се потрепна и ... падна. Това е тъжно. Ние, като опитни рибари, посъветвахме да плъзгаме рибата през водата, докато тя е в стръвта. "Всичко може да се случи. Забравих ”, оправдава се партньорът.

След около 10 минути още една хапка - този път при мен. Плитката се разтегна рязко и прозвуча сигнално устройство. Закачане. Има! Правя няколко завъртания на намотката ... Закачен. Дръпнато, дръпнато ..., невъзможно е да се откачи. Тъй като не исках да отрежа нищо, трябваше да плувам. Времето беше +25, беше горещо. Съблечен. Плуваше. Дълбочината е около два метра. Водата е топла и бистра. Плуваше до тръстиката и се откачи. Погледнах и рибата на куката беше гад, около 350 грама. Страхотно! Поздравен за първата уловена риба. И след около пет минути вече чаках друга плячка с друг партньор.

Отрязвайки комарите, куките отново започнаха - първо от едната (за тръстиката), после от другата (отдолу). Дръпна, дръпна ... Сериозно. Какво да правя? Отново плувам. Откачен от първия и решил да извади тръстиката, пречеща на риболова. Вторият имаше много по-сериозно задържане - рокерът беше хванат на нещо дървено и тежко. След като почти не го е извадил от водата, дървената конструкция (2 х 2 м) е била най-вероятно част от моста, под който е лежал друг. След като го извадихме от водата, отидохме при „управителя“ и го помолихме да обясни защо риболовните площи са толкова лошо оборудвани. В отговор чухме колко трудно им е било да работят тук, че са били измъчвани с проверки и т.н. И по-конкретно за нашето място - „така че бобрите изгризаха част от моста. Защо ще ги убиваме? Почистваме непрекъснато дъното ... ”, - отговориха ни те. И си помислихме: „Наистина ли получават толкова голям доход в продължение на няколко години, собствениците не се интересуват от рибарите, летовниците и самото езеро? Наистина ли е толкова трудно да се създадат благоприятни условия. ". Така или иначе. Връщаме се отново на моста и продължаваме риболова, независимо подготвяйки място за себе си. „Този ​​път със сигурност няма да има куки“, помислихме си ...

И със сигурност. По-нататъшният риболов се провеждаше без куки и всички негативни мисли постепенно се изпаряваха, благодарение на красотата на езерото и живописната гледка наоколо.

10 вечерта. Решихме да сготвим вечеря (обикновена супа - картофи със яхния) и да пием чай. Сложиха горелка точно на моста и започнаха да готвят. Боклук, както се очакваше, в чантата, която ни дадоха.

Ухапванията следваха една след друга. Песните и писъците, идващи от павилионите, продължиха без затихване. На централния мост от време на време туптяха летовници и с шеги, които изглеждаха (само на тях) смешни, скачаха във водата (а някои и голи). И отново си помислихме колко добре би било да ловим от лодка, след като плавахме някъде далеч. Между другото, останалите рибари направиха точно това.

Ако не бяха постоянните хапки, щяхме да съжаляваме, че дойдохме тук. Обаче от 7.30 до 12 часа на обяд вече имахме 3 кг пълзящи растения в клетката. Това, от което бяхме доволни.

12 на обяд. Решихме да не ходим да спим в колата, а да ловим цяла нощ. Освен това сме запалени рибари с отлично трирежимно фенерче "Ера". Един от партньорите ми обаче започна да „хапва“ до два часа и накрая си легна. Комарите утихнаха и седнахме да се любуваме на гладката повърхност на езерото ...

През нощта ухапванията бяха много по-рядко срещани. Имаше и събирания. И уловът ни беше само двама копелета. Най-упоритите почиващи се разхождаха до пет сутринта. Тогава всичко беше тихо. Но не за дълго ...

През цялата нощ дойдоха много рибари. Изпомпахме лодките и отплувахме, като се настанихме край тръстиката около езерото. Някои дойдоха при нас и попитаха какво хапе. Някои, които бяха доволни от нашия кратък отговор, веднага си тръгнаха, други, които искаха да поговорят, започнаха да разказват различни приказки за риболов. Казаха, че са хванали солени щуки на това езеро, а един дори е успял да хване шаран от 7,5 кг, с който след това са били фотографирани всички почиващи. Вероятно вярно, помислихме си и споделихме историите си ...

5 часа сутринта. Партньорът ми се събуди. Поиска малко чай. Подгрята. Започна да хапе бавно. Този път обаче големият човек не издържа - чебакът започна да попада. Реших да отида на риболов с моята 6м фибростъкло пръчка с плувка. Отвита. Сложих си малина. Костур с чебочки обитаван от духове.

8 часа. Гладен. Приготвена елда каша с боб и пушени меса. Доста вкусно. Започнаха да чакат по-големи риби. Обаче негодникът си тръгна и уловът на чебачков вече не е същата страст ...

По обяд. Решихме да се приготвим хитро. Направихме няколко снимки и се изкъпахме. Времето започна да се влошава - вятърът се появи, слънцето си отиде. "Правилно. Трябва да се приготвим ”, помислихме още веднъж и започнахме да се навиваме. Междувременно други рибари започнаха да се връщат (с лодки) от риболов. На въпрос за улова, те скромно отговориха: „Един шаран“, „Няколко чебачки“. Един обаче успя да хване 3,5 кг шаран.

- по-добре пречистете резервоара;

- намалете цената на ваучера до 100-200 рубли;

- направете добри, удобни и нови мостове;

- поставете знаци по пътя към езерото (или ги закачете на дървета), така че тези, които ще почиват тук за първи път, да могат да го намерят без проблеми.

И така, останахме доволни от риболова! Имахме страхотна почивка! След пристигането си вкъщи приготвиха баница и сготвиха рибена супа. Рибата тук е наистина вкусна, както ни казаха!

Пожелавам на всички успешен риболов на това красиво езеро.!