Разходка с влак от Делхи до Гоа

Самостоятелно пътуване из Индия. Част пета.

Делхи - Гоа купуват билети за влак.

Една от първите ни задачи в Делхи беше закупуването на билети за влак до Гоа, затова отидохме до централната жп гара в Делхи. Туристи от други държави могат да закупят там билети за специална квота за чуждестранни граждани. Знаехме, че ни трябват билети за Goa Express или Nizamuddin Express в карета клас 2AC (нещо като запазеното ни място, само все още затворено от завесите от общия проход) и че можете да ги купите на втория етаж на централния Гара в Ню Делхи. Но при пристигането си на гарата се озовахме в такава шумна, кипяща тълпа, че не можахме да разберем как да стигнем до втория етаж на сградата и попитахме служителя на гарата за това (той беше в специална униформа). На което той отговори, че билетната каса за чуждестранни туристи е преместена в друга сграда (което разбира се не е вярно). Веднага ни извикаха почука и грижовни момчета обясниха на шофьора къде да ни отведат. В резултат бяхме доведени до една от многото туристически агенции, чийто служител ни увери, че сега сезонът и просто няма билети за влаковете, от които се нуждаем, и ни предложи да стигнем до Гоа почти през Непал, с няколко влака с трансфери, но веднага разбрахме в какво става и просто излязохме от там.

Така че не се заблуждавайте като нас от историите на момчета в униформа, че сега има специален офис за чуждестранни туристи, а просто упорито си проправяйте път до втория етаж на гарата до билетните каси. Наистина ще трябва да попълните малък формуляр, но за хората, които решат да пътуват из Индия сами, мисля, че това не е проблем.
В крайна сметка все пак купихме билети за влак чрез туристическа агенция, собственик на която беше момиче от Испания. Виждайки европейското лице, някак си получихме доверие в нея и тя честно ни каза, че ще вземе своя процент за закупуване на билети. Билетите струват вместо 1500 рупии, някъде около 1800 рупии за един човек, това беше приемливо за нас и тъй като трябваше да напуснем къщата за гости след няколко дни, тя ни намери хотел в относително тих и безопасен район на Делхи.

Разходка с влак от Делхи до Гоа.

Не мога да не спомена нашето пътуване с индийски влак. В крайна сметка това беше доста необичайно преживяване. Влакът ни за Гоа Низамудин Експрес тръгна от гара Низамудин (Делхи). Пристигнахме там предварително, намерихме пътеката, от която трябва да тръгне. На платформата видяхме маркировката къде коя кола от влака трябва да спре. Открихме номера на нашата карета и видяхме, че около нас има само мъже и то само индийски. Нито един европейски човек (въпреки че първата туристическа агенция, където бяхме заведени, беше уверена, че сезонът е пълен с чужденци, всички отиват в Гоа и следователно няма билети). За да бъда честен, ние се напрегнахме.

Тогава видяхме, че някакъв пич върви по платформата, целият обесен с вериги и брави, крещи нещо, а хората активно купуват инвентара му от него. Тук се опънахме още повече, но за всеки случай си купихме и верига и ключалка. Скоро влакът пристигна, номерирането на вагоните, разбира се, не съответстваше на маркировката на перона. Това е Индия)). Влязохме в каретата, намерихме местата си и видяхме, че нашите съседи са две прекрасни момичета. Една студентка се прибираше вкъщи на почивка, а втори войник от индийската армия също се прибираше на почивка. Като цяло пътниците в нашия вагон бяха предимно семейни двойки с деца, които пътуваха до морето за коледни празници. Виждайки този контингент, се успокоихме.

Колата, която имахме, беше клас 2AC, както писах по-рано, това е нещо като запазеното ни място, само спалните места все още се дърпат от завеси от общия проход.

отзиви

Има и други разлики, разбира се. Прозорецът е по-малък, отколкото на запазената ни седалка, няма горен прозорец, така че колата винаги е полутъмна, има малко огледало над прозореца, масата също е много малка, отгоре има вентилатор е изход за всяка седалка. Всеки вагон има четири тоалетни. Веднага след като влакът тръгна, една от съседките ни извади верига и закрепи куфара си на крака на масата (за това служат веригите). Ние направихме същото.

С началото на движението по колата започнаха да се разхождат продавачи на кафе, чай, вода и сладкиши. В любимото ни кафе поръчахме храна за пътуването, в края на краищата оставаха повече от тридесет часа, но не видяхме пакети с храни от нашите съседи и скоро разбрахме защо. Кондуктор дойде при нас и раздаде всяко меню за обяд и вечеря, цените бяха смешни, момичетата веднага направиха поръчка, ние все още не взехме нищо. След известно време те бяха донесени на храна с обяд, всички ястия в съдове за еднократно фолио. Момичетата седнаха в поза лотос, сложиха състезанията на крака и с апетит се спряха на всичко, което им беше донесено. Тогава кондукторът взе пикапите, това е услугата, като цяло няма да останете гладни в индийски влак.

До края на втория ден от пътуването все пак поръчахме дал, чапати и нещо друго. Тук историята се повтори с повечето кафенета в Делхи, дал беше нереалистично пикантен. Но съседите ни се смееха от сърце, наблюдавайки как лицата ни се изкривиха след първия опит на ястието. Влакът ни отиде до гара Васко да Гама. Първоначално искахме да слезем там, но след като разгледахме картата, разбрахме, че от там до Северна Гоа можем да стигнем само с такси. Но тръгвайки малко по-рано на голямата гара Margao, можете да се прехвърлите на влака и да стигнете до гара Thivim, която е най-близо до плажовете, където щяхме да търсим жилище. Според графика, нашият влак трябваше да пристигне в Маргао около пет сутринта, всъщност пристигна там само в седем, какво можете да кажете тук - Индия. Много хора слязоха с нас на тази гара, в края на краищата е по-удобно да стигнем от там във всяка посока.

За всеки случай отидох до таксиметровата станция и разбрах, че ще ни струва две хиляди рупии, за да стигнем до Северна Гоа. Влакът за Тивим е само в девет сутринта, но билетите за него за два струват малко над двадесет рупии, затова решихме да изчакаме девет часа. Преместихме многобройния си багаж на друга платформа, чакаме.

Времето е по-близо до девет. Експерт от Мумбай пристигна по пътя, от който трябва да тръгне нашият Teivim-express и не тръгва, но знаейки, че влакът, с който пристигнахме, закъсня с повече от два часа, не се притесняваме много. За всеки случай питаме местните жители какъв влак е на първата писта, покажете билетите, те казват не, не вашият. Часът е пет до девет, двама души в униформата на железничарите вървят по платформата, показват им билети, питат къде е нашият влак, на което те ни отговарят: „Да, ето го“ и сочат към Мумбай Експрес, а също така съветвайте да побързате, в противен случай той ще отиде сега.

Грабваме куфарите и многобройните си чанти по време на бягане, влакът започва да се движи, практически в движение, скачаме в него, без да разбираме напълно дали сме се качили на този влак или не, но вече вървим. Влизаме в вагона, питаме кондуктора дали този влак отива до Тивим, той казва, че да, разбира се, само че това е вагон от висок клас и имаме билети за общ вагон, който е закачен за опашката на влакът и именно той се нарича Tivim Express Повтарям отново - Индия, какво можеш да направиш).

С целия си багаж тръгнахме да търсим правилния файтон. След като минахме четири вагона, ние питаме диригента колко време да вървим, на което той отговаря, че трябва да сме тръгнали по друг път). Връщаме се, по пътя питаме третия водач, къде сме? Той е объркан, след това казва, че не ходите никъде, така или иначе станцията ви е скоро и че той ще ни каже кога да излезем. С готовност му се подчинихме и наистина, след като изминахме още петнадесет минути, вече бяхме на гарата, от която се нуждаехме.

Според моите чувства, общо карахме около тридесет минути, но мога да греша, защото всичко беше на силни емоции, във всеки случай не за дълго. Така стигнахме до Гоа, имаше и много интересни неща, но това е съвсем друга история;))