Как отидохме до Сиди Бу Саид - Тунис - Фото пътувания - СТИХИ - Оранжева планета

След като решихме да игнорираме екскурзиите на туроператора и след като проучихме картата, решихме, че сами можем да направим пътуване до Сиди Бу Саид. Много разчитахме на помощта на нашия тунизийски приятел Сами. Той с радост се съгласи с предложението ни да ни прави компания, тъй като и той никога не е бил в Сиди Бу Саид, а освен това трябваше да отиде в университета.
И така, на следващия ден станахме в 5.30 и това е много трудно за един организъм на почивка, защото също е тъмно, звездите горят. Тъй като живеехме в Сканес (близо до летището), трябваше първо да стигнем до гарата в Сус, от която влакът тръгва за столицата. Първият влак за Сус не пристигна по график и трябваше да вземем такси, което не беше много лесно да хванем толкова рано. 2-3 души вече седяха във всяка минаваща кола и ако следобед можете да преговаряте за 7 динара преди Сус, сега е 10 и пазарлъкът е безполезен.

Ето ни в Сус. Железопътната линия до столицата тук се нарича "Големият влак". Преди тръгването на влака 15 минути. Нашият приятел го няма. "В колко часа?" Сами отговаря със сънлив глас на обаждането ми. Спах ... се втурнах до гарата с такси.

отидохме

и скочи в каретата в последния момент.

Предния ден видях красив експрес на тази гара, помислих върху него и ще отидем до столицата. Но нашият влак се оказа съвсем различен:). Гърмящ електрически влак, пълен с хора, който спира на всеки стълб. Във влака нямаше празни места. Напълно забравихме, че сме туристи на почивка и местното население започна да работи
Понеделник. Стояхме в преддверието почти през целия път, в преддверията има работещи тоалетни, а те също пушат във вестибюлите. Повече от два мъчителни часа и накрая от тиха, спокойна туристическа зона се озовахме в Тунис.

Тунис - столицата на Тунис

„Москва“ - помислих си, когато слязох от колата. Суета, тълпи от хора, бързащи някъде, ми напомниха за столицата на нашата Родина. Качихме се в метрото. Метрото в Тунис е наземно и доста
приличен. Всъщност това са същите трамваи, само спирките имат огради, на входа на които има билетни каси, след това турникети. Цената зависи от зоната.

тунис

Пристигнахме в центъра и решихме да седнем в кафене на улицата. Цените в столичните кафенета са изненадващо приемливи. За три чаши кафе, три торти, захар и вода дадохме около 7 динара (1 динар = 23 рубли). Сами ни остави на разходка и се зае с работата си.

Обиколихме площада на Авеню до тях. Хабиб Бургиба.

саид

Трион Катедралата Светец Винсент де Полета,

сиди

и паметник на арабски учен Ибн Халдун.

Денят започна, улиците бяха все по-пълни с коли и хора. Всички кафенета, разположени в непрекъсната верига по улицата, към 10 часа вече бяха претъпкани с местното население, което бавно и дълго време по някаква причина седи в кафенето.

Когато Сами се върна, продължихме пътуването си. Той не знаеше как да отиде при Сиди Бу Саид и трябваше постоянно да пита за указания. Хората питаха нашия приятел от коя държава сме. Когато разбраха, че са от Русия, всички казаха: "О! Путин! Водка!" Отново взехме метрото до някаква терминална станция и отново преминахме към влака. Влакът беше пълен със студенти. Срещнах се
нас и джебчии, но Сами ги забеляза навреме и ни предупреди. Половин час по-късно пристигнахме в Сиди Бу Саид.

Сиди Бу Саид

Много полиция, много скъпи коли, много туристи, но общата атмосфера на града е умиротворяване, тишина, мир.

саид

Тесни улички, бели и сини къщи, червени цветя, синьо небе, синьо море.

отидохме

Залива. Просто искам да гледам. Тишина и поглед в това безкрайно синьо разстояние. Синьо море, тихо, тихо.

сиди

Радвахме се, когато срещнахме група руски туристи, защото имаше чувството, че не сме чували родния си език от сто години.

След като разгледахме града, седнахме в ресторант. Приветливо обслужване и вкусна национална кухня - този обяд в прекрасен тих град се оказа най-добрият обяд в целия ни престой в Тунис.

Върнахме се обратно по същия начин, с влак и метро. На връщане от Тунис до Сус вече имаше свободни места във влака, но беше толкова горещо, че като се върнахме в Сус, веднага отидохме на плажа, за да плуваме в морето, въпреки факта, че
Вече беше тъмно.

Картаген. не отидохме в Картаген.

Затова определено ще повторим това пътуване отново, за да разгледаме Картаген и да посетим отново красивия град Сиди Бу Саид.