Каяк Легор, поход до река Клязма

Река Клязма .

„Реката - когато слънцето танцува във вълните, позлатени сиви букове, броди по горски пътеки,
кара сенки от склонове, изсипва диаманти върху листа, изпраща целувки на водни лилии,
бие в пяната по язовири, сребърни мостове и купчини, играе на криеница в тръстиките
далечното платно озарява - това е чудо на красотата. "

Джером К. Джером

Автор на доклада: Александър,
снимка Gayard.

След като решихме датата на нашето пътуване, не можахме да решим мястото на нашето събитие. Имаше леки ограничения за продължителността му. След дълго проучване на картата на Московска област, нашият избор падна на река Клязма. Това място се появи от разстоянието от Москва, способността да караме в началото на нашето пътуване, до края на маршрута и възможността да се върнем с градския транспорт.

Маршрутът е проектиран по такъв начин, че нашият мини-поход да продължи не повече от два дни.

легор

Ден първи: пристигане в Павловски Посад, Московска област.

Ден втори: отпътуване от Орехово-Зуево Московска област.

Разстояние по права линия 15 км.

Разстояние на реката 28 км.

Първият ден..

Опаковането ни не отне много време, въпреки това напуснахме Москва доста късно. Пристигна в пункта за събиране на нашите кораби.

Започна сглобяването на каяците на Легор, които този път бяха в ролята на нашите кораби. Трябва да кажа, че каякът Legor се сглобява много лесно и бързо, за информация на всички, които искат да го купят, в рамките на 10-15 минути, без никакъв стрес и шум, а също и без инструменти (чук и постелка).

След като събрахме лодките, установихме, че небето се е изчистило, макар че току що капеше ситен, ръмещ, пронизващ дъжд. След като се сменихме, опаковахме нещата си в херметични торби, а те от своя страна ги сложиха в нашите кораби.

каяк

Но тук читателят ще има въпрос, колко са били торбите и какъв е техният обем. Нека им обясня по-подробно. В моя каяк, в кърмата, имаше стандартна 70-литрова херма Triton. От задната страна, на върха на палубата, под специални скрепителни елементи поставих стандартен 40-литров хермат Triton; в носа на каяка имаше шатра. Моят приятел Gayard имаше 40-литров хермит Triton в кърмата, както и някои дребни неща, които не изискват специална опаковка, бяха избутани на свободни места в лодката.

Изглежда, че те са направили всичко, не са забравили нищо, ние изследваме мястото на прохода. Времето за обяд приключваше, а ние все още не бяхме взели капки роса в устата си. След като извадихме обикновена храна, закусваме със сандвичи, измити с горещ чай. И тогава слънцето отново излезе. След като приключим с храненето, сядаме на лодките.

След като преминем няколко завоя, срещаме рибар. Той като ученик на лятна ваканция седеше на огънато дърво, чиито клони едва докосваха водата, и съзерцаваше люлеенето на плувката върху водата. След като научихме за улова, захапката и стръвта, ние напускаме мястото за риболов и риболова, който не е много доволен от нашите запитвания.

каяк

В далечината зад следващия завой се появи окачен пешеходен мост. Когато се приближа до моста, спирам да гребя и вдигам греблото нагоре към моста. Веслото не стига до моста, аз правя изчисленията в главата си. Споделям впечатленията си с Gayard: имам гребло 230 см, дължина на ръката 60-70 см от главата, което означава около 3,5-4 метра от водата до моста в средата на реката. Дълбочината, измерена с гребло, е 2,3-2,5 m. След като направи няколко кадъра с камерата, Гаяр ме следва, където ни очаква следващият завой ...

легор

Мина малко време и отново лекият дъжд беше заменен от слънцето. Решихме да спрем за кратка почивка, за да опънем краката си и да проверим картата.

каяк

На паркинга се оказа, че няма много дърва за огрев; малкото останали „горива“ бяха събрани из гората. Летните жители и почиващите изгаряха всичко през летния сезон, пържеха кебапчета и ядяха салати.

След дълго търсене на дърва за огрев, огънят пламна, пращене с влажни дърва. Малък бриз отнесе дима към реката, цялата горска площ потъна в здрач. Изпихме петдесет грама арменска ракия.

поход

След като се затоплиха край огъня, след като разговаряха непринудено, те споделиха впечатленията си от реката и нейното криволичене, както и че каютът Легор е много популярен, просторен, когато е правилно натоварен. Похвала на дизайнера Triton за толкова добра лодка: каякът оставя само положителни впечатления. Читателят може да ме упреква за пристрастието в моите разсъждения за каяка, но след като го изпробва по време на похода, мнението му ще се промени.

Втори ден.

легор

Сутринта на следващия ден би бил прекрасен след вчерашните приключения на реката, ако не беше изненада, уредена за нас от времето. По палатката заби проливен дъжд. Ставането и излизането от топлата палатка беше, както винаги, мързеливо. Нещо повече, нищо добро не ни очакваше отвън. Събрах се, взех волята си в юмрук и се изкачих навън. Хладен сутрешен въздух изпълни дробовете ми. Лесно се дишаше, беше есенно прясно. Огънят, оставен от нас, е изгорял отдавна, оставяйки след себе си пепел. Дъждът отми останките от песнопението. В огъня имаше няколко жалки пожарника. Гледайки тази снимка, се отклоних в търсене на дърва за огрев и клони, паднали през нощта, съборени от дъжда. Докато събирах дърва за огрев, Гаяр запали горелка и ни направи топъл чай. Топлият чай развесели и ме развесели. Огънят бавно се разпалваше, предвещавайки дългоочакваната закуска.

След закуска се приготвихме да тръгнем. След като проверихме картата, обсъдихме плана за днес. Съдейки по картата, нямаше много да вървим, само няколко завоя. Сядаме в краката, продължаваме пътуването. След една от завоите реката ускори своето течение, като направи малко преобръщане. Възползвах се от възможността, разточих се няколко пъти. Връщайки се нагоре по течението в по-тих участък на ролката.

каяк

Колкото по-близо до града, толкова повече завои прави реката, сменяйки пясъчни брегове за малки ускорения. На брега отдалеч се появиха стопански постройки. В ума ни проблясва мисъл: „ето го вече градът“. Но сгрешихме: просто чакахме нов завой. Разглеждайки картата, забелязвам известно несъответствие: картата на завоя показва по-малко, отколкото е в действителност.

поход

След като се разходихме малко, забелязваме местни рибари. Чудя се къде сме и колко време ще отнеме, за да стигнем до моста. Отговорът беше изчерпателен, без подробности. Тук реката се разшири и на практика нямаше течение. На хоризонта се появи църква. След като се разходим малко, стигаме до брега; близо до фабрика или фабрика. Без да ставаме да разберем каква конструкция е била пред нас, ние, без да бързаме, демонтираме нашите „кораби“, опаковаме багажа си. Преобличаме се, прибираме останалите неща в раници.

каяк

Вървейки към пътя, всеки от нас си помисли, че нашето кратко пътуване е приключило своя логичен край. Тук читателят може да каже, че такова малко разстояние би могло да бъде изминато по-бързо, без да се разтяга в продължение на два дни. Мога да кажа в отговор: да, можете, но защо? Целта ни беше да си починем, да подишаме чист въздух. И гребане за тези, които го искат.

Заключение от пътуването.

Есента не е пречка за кампанията.

Каяк впечатления:

Каякът Legor е отлична едноместна лодка, лесна за движение, лесна за сглобяване и разглобяване. Проходима, маневрена, просторна (за лодка от този клас), товароподемност, тежи малко - 9 кг. Перфектен за поход през уикенда.

2010 г.

P.S. или продължи през следващия.

каяк

Маршрутът беше повторен и изминат. Разбира се, имаше и разлика при подаването. Ще спомена само най-значимите. Водата в реката се е покачила с около 2-2,5 метра, заливайки бреговете и крайбрежните ями. Окаченият пешеходен мост минаваше под левия бряг, буквално си проправяше път под моста с голяма предпазливост, страхувайки се да хване по краищата му. Течението беше бързо по цялата река. Всички крайбрежни храсти и плаващи дървета бяха скрити под водата, която стърчеше в изобилие както по бреговете, така и на различни плитчини. На втория ден реката добави още вода, нивото се повиши с около 30-50 см.