Град Сочи (Русия) - рецензия

сочи

По някакъв начин със съпруга ми получихме няколко общи уикенда, което е доста рядко, и седнахме да мислим как да прекараме тези 2 дни за нас. Исках да отида някъде, да се разсея, да сменя обстановката. Началото на пролетта, времето е просто отвратително: студ, сняг, но къде ще отидете тук за 2 дни? И тогава си спомнихме, че в Майка Русия има топли страни. Грабвайки лаптопа си, започнах да търся чип полети.

Цените в Симферопол и Сочи бяха приблизително еднакви, но ние направихме своя избор в полза на Сочи поради редица фактори:

- Самият град Сочи се намира недалеч от летището (от Симферопол трябва да разберете къде да отидете след това).

- Много туристически атракции, вкл. Олимпийски съоръжения.

- Съпругът ми никога не е бил в Сочи (и аз не бях там след Олимпийските игри 2014).

Погледнахме времето в деня на пристигане: +18!

Полети Москва-Сочи-Москва ни струваха 12 600 рубли, всъщност за нашите дати беше възможно да се купи за 10 000, но трябваше да познаем времето за тръгване сутрин и пристигане вечер, така че тук не можахме да спестим. Самолетни билети са закупени един ден и половина преди заминаването.

В деня преди заминаването резервирах стая с удобства в къща за гости в Адлер близо до летището (обикновено търся хотели тук).

Сутрешен полет от Вимавия, полет приблизително 2 часа.

Кацаме и виждаме гладкостта на Черно море и покритите със сняг планински върхове, озарени от яркото пролетно слънце! Пълна еуфория. Не можем да осъзнаем, че слязохме на пътуване толкова бързо и толкова бързо се озовахме в топъл Сочи след снежна Москва.

Тъй като нямахме никакъв багаж (имаше само една раница), продължихме направо към изхода. На летището ни чакаха таксиметрови шофьори, но аз и съпругът ми се разбрахме предварително пътуването ни да бъде възможно най-бюджетно. Минавайки покрай таксиметровите шофьори, излязохме на пътя, включихме навигатора и отидохме пеша до къщата ни за гости. Разстояние около 3,5 км.

Времето в Сочи

Как да стигнем евтино до Сочи или къде сме отседнали?

Вероятно евтино - не става въпрос за Сочи, но съседният Адлер просто отговаря на това описание. Нашата стая с удобства ни струва 1000 рубли на вечер. Разбира се, тя не е толкова гореща и да живея, да речем, една седмица, не би ми било удобно там, но да останем за една нощ, бяхме напълно доволни. А плюсовете на нашата къща за гости включват близостта й до плажа - около 500 метра, и до летището.

Какво да разгледаме в Сочи и околностите?

След Олимпийските игри през 2014 г. на въпроса: "Къде да отида в Сочи?" - отговорът стана още по-лесен. Но въпреки това ще ви кажа какво направихме.

Взехме автобус от Адлер (70 рубли на човек) до Сочи.

На първо място отидохме в Дендрариума (входът е 250 рубли на човек).

Колко прекрасно беше да почувствам настъпването на пролетта двойно и утроено! Дендрариумът в Сочи вече беше почти изцяло зелен, тук-там цъфтяха цветя, а във въздуха се носеха свежи аромати. Изкачихме се до самия връх, където е крайната точка на фуникулера. Гледките от платформите за гледане са зашеметяващи: морето се слива с небето, слънцето скоро ще започне да залязва под хоризонта, а зеленината се вижда отвсякъде.

Също така в арборетума живеят лебеди, папагали, щрауси и пауни, последните пищят силно, което се чува в другия край на парка))

След дендрариума излязохме до сочинския насип близо до хотел „Жемчужина“ и продължихме напред. Вървяхме няколко часа по насипа, прекарахме слънцето, застанало на вълнолома, стигнахме до морското пристанище.

По време на разходката видяхме голяма Чешка пивоварна "Stargorod", където вечеряхме с чаша бира.

Пътувахме обратно от Сочи до Адлер с автобус.

На втория ден трябваше да се разходим от къщата ни за гости до Олимпийския парк. Трябва веднага да кажа, че разходката не е лесна! Отидохме до Адлерския насип и тръгнахме по крайбрежието. Плажовете са пусти, слязохме до водата, седнахме на камъчетата и просто погледнахме морето. Красиви моменти на мир и спокойствие . Но е време да продължим напред!

Адлерският насип плавно се влива в насипа на река Мзимта, откъдето се открива прекрасна гледка към планините. Преминаваме моста от другата страна и скоро тук започва Олимпийското село. Помислихме, че почти сме дошли в Олимпийския парк, но се оказа, че трябва да ходим около час и половина, по това време вече бяхме изтрили всички копита))

Апартаментите в Олимпийското село са празни, всичко изглежда като град-призрак. Освен това имаше много малко хора по пътя ни, предполагам, защото не беше сезон и делничен ден. Надявам се, че всичко това ще намери приложение и хората ще се появяват в къщи и детски площадки, но засега скъпите недвижими имоти не работят.

Олимпийският парк направи страхотно впечатление, всички тези огромни спортни съоръжения изглеждат наистина страхотно на фона на планините. На територията кипи работа, всички поправят нещо, стадионът Фишт е почти демонтиран - те се подготвят за 2018 година. Всичко е чисто, облизано, по тротоарите има пейки и кошчета за боклук, има велосипедна пътека. Между другото, велосипеди и по-сложни транспортни средства могат да бъдат наети.

Заобиколихме Олимпийския парк, обърнахме се в посока Сочи парк, минахме покрай музея на ретро автомобилите и се насочихме към главния изход. Не отидохме на атракциите в Сочи парк, в този момент вече започнах да се тревожа за времето, тъй като все още трябваше да обядвам и да стигна до летището, това е огромен минус от двудневно пътуване - вторият ден вече е смачкан.

На изхода от Олимпийския парк пред нас се появи железопътна гара, модерна и нова и също толкова пуста. Пред гарата има големи олимпийски пръстени, доколкото чух, през лятото има цяла редица за снимане с тях!

Нямаше да имаме време да се върнем до Адлер, затова трябваше да използваме автобуса, който ни доведе до центъра. Вечеряхме в прекрасен и не евтин ресторант „Fregat“ на насипа и се отправихме към летището. Отново ходене.

Честно казано, едва стигнахме до летището, през тези 2 дни изминахме 30 километра, вероятно. На летището в Сочи нямаше много хора, чекирането е много бързо, можете спокойно да дойдете по-късно, напразно се притеснявах.

Къде да ядем в Сочи и Адлер?

Както разбирате, за 2 дни физически не можахме да заобиколим много заведения за обществено хранене, но ще ви кажа къде бяхме и какво ни хареса.

Първия ден в Адлер обядвахме в малка гръцка бърза храна (за съжаление не мога да си спомня името). Много вкусно, засищащо и евтино - 500 рубли за двама. Като цяло, тъй като пътуването беше планирано с бюджет, щяхме да се храним само в подобни заведения, но всичко се оказа малко по-скъпо.

Както вече писах, разхождайки се по насипа в Сочи, видяхме Чешка пивоварна "Stargorod", от което бяха зарадвани. Храната, бирата, интериорът и празничната атмосфера - всичко на това място беше страхотно. Цената на вечерно събиране с бира - 1500 рубли за двама.

На втория ден посетихме само една институция - ресторант Fregat в Адлер. Разположен на насипа на Адлер, голяма двуетажна сграда. Обядът също струваше 1500 рубли - малко скъпо, като се има предвид, че беше 2 супи и аджарски хачапури. Храната много ми хареса, но жабата се задави малко))

На всяка стъпка, както в Сочи, така и в Адлер, забелязахме столове, мисля, че това е отличен вариант за бюджетен обяд, особено за тези, които ще прекарат една седмица или повече тук.

И така, от какво успяхме да спестим?

- по местожителство, защото живееше в стая в къща за гости и не в Сочи, а в Адлер

- на транспорт, защото не е взел такси, а е отишъл с автобус, но предимно е вървял пеша

Не можа да се запази върху храната, но е възможно да го направите.

Като цяло на място похарчихме около $ 100 за двама, в Eagle and Reshka водещият харчи $ 100 за един за 2 дни, така че поставихме своеобразен рекорд))

Моето мнение за сезона, а не за сезона в Сочи.

Като цяло Сочи вече е целогодишен курорт, защото тук са се появили много интересни места за туристи, но въпреки това летният сезон все още е основен.

Бях тук през лятото преди 4 години и честно казано, този път не ми хареса Сочи. Имаше много хора, задръствания, няма къде да падне ябълка на плажа (а между другото изобщо не ми харесват сочи плажовете). И навсякъде има шум и суета. През пролетта Сочи изглеждаше романтичен и спокоен, аз го възприемам като, да речем, Прага или Рим - град, в който трябва да ходите и да гледате, а не да плувате и да се слънчеви бани. Сочи не е много подходящ за почивка на плажа, според мен. Но това е само моето мнение и някой може да не го сподели.

Препоръчвам почивка в Сочи, особено извън сезона. Елате, разходете се, вдишайте морето и планинския въздух и не забравяйте, че тук можете да се отпуснете евтино.